Ziekzijn iz ni leuk, maar mooie eilanden wel :)

16 oktober 2017 - Koh Rong, Cambodja

Jaja het is gebeurt, ik ben ziek geworden! Koorts en diaree.. waarschijnlijk voedselvergiftiging. Het begon vrijdagmorgen toen ik opstond maar ben wel naar school gegaan en heb het zelfs nog gewaagd om wat rondjes te rennen op de atletiekbaan..
Toen ik eindelijk thuis kwam kon ik nauwelijks op mijn benen staan en ben met twee wat extra paracetamol gaan slapen. Jammer genoeg was vrijdag ook de dag dat we naar Koh Rong gingen dus het was ook zaak om een beetje op te knappen!
Dus ik met de lunch mijn best te doen om alle energie bij elkaar te raken en toch op weg te gaan naar de bus. Dit was al een stressvol situatie met verkeerd rijdende tuk tuks en onduidelijke aanwijzingen etc.
Toen we eindelijk in de bus zaten bleek dit een kleine minivan te zijn met veel ruimte voor iedereen! Heel prima dus :) jammer genoeg dat ik de hele tijd naar de wc moest..
Die avond in Sihanoukville geslapen en de dag erna vroeg op om met de boot naar het eiland te vertrekken. Toen we op Koh Rong aankwamen was mijn koorts zo goed als over gelukkig! De ferry was een super snelle catamaran die over het water stuiterde maar het weer was niet zo mooi dus de zee was ruig. Toch lag het eiland er heel rustig bij! De rest had de dag ervoor een boot tour gedaan die heel goed in de oren klonk maar toen wij die ook wilde gaan regende het heel erg dus dat kon niet doorgaan.
Door het slechte weer hebben we niet veel kunnen wandelen maar vooral veel spelletjes gedaan en de laatste dag, maandag, was het super weer dus toen hebben we in het heerlijke lichtblauwe water gesnorkelt en gedobbert :) super! Ook hebben we de tweede avond een super feest meegemaakt met allemaal andere jonge toeristen en toffe muziek!
In Sihanoukville teruggekomen hebben we ook nog eens lekker gegeten met uitzicht over zee, erg relaxed. Hier ben ik mijn powerbank + enige goede telefoonopladersnoer vergeten.. Erg stom.
De busreis terug ging ook voorspoedig en nu lig ik lekker in bedje thuis goed moe te zijn :)
Kort verhaal maar een zeer geslaagd weekend ondanks de ziekte en het slechte weer!

1. Mamju:
    16 oktober 2017
    En kunnen de kinderen al beter Engels? Heb je zelf hun proefwerken moeten beoordelen?
  2. Ruth Lange:
    17 oktober 2017
    Niet meer doen hoor, ziek worden! Drink vaak gemberthee! Stoer, dat je toch op pad bent gegaan; heel fijn om je verslagen te lezen.