Een dag paradijs

16 november 2017 - Krong Kampot, Cambodja

Als ik aankom in kampot vanuit sihanoukville zie ik al snel mensen van het hostel zitten dus ik loop naar hun toe en we rijden samen naar nomads. Vanuit daar stappen we met zeven man in een van de grote tuk-tuks van nomad en rijden we naar kep! Het huisdieraapje is mee :) vanuit Jep vertrekt de boot naar rabbit island, een paradijselijk plekje zonder Wi-Fi en waar de elektriciteit alleen aangaat van 6 tot 10!
We snorkelen naar een prachtig koraal, spelen spelletjes, eten lekker en avonds als het donker is zwemmen we met plankton.. Dit is een van de leukste en mooiste dingen die ik tot nu toe heb gedaan! Zeker het leukste in Cambodja! Mijn lichaam gaf gewoon licht! Ik weet zeker dat de schrijvers van avatar met plankton hebben gezwommen want zoals die film eruit zag, zag de zee er ook uit! Prachtig :)
De volgende dag, woensdag, was de helderheid van het water door de stralende zon nog beter en ben ik eerst wat op onderzoek gegaan over de zeebodem met een snorkel en zijn de jongen, Sebastian die kon had meegevraagd uit sihanoukville en ik nog een keer naar het koraal gezwommen. Ik heb een dory van finding nemp gezien en ook zeesterren van 40 cm doorsnee!
Mijn rug is wel een beetje verbrandt..
Terug op het vaste land zijn we naar de crapmarket gegaan waar Sebastian en ik hebben geluncht met een overheerlijke vis! De eerste keer dat ik het pellen van een vis heerlijk vond!
Ik heb ook bedacht dat ik tot vrijdagochtend in Kampot blijf, vervolgens naar Phnom Penh rijd en vanuit daar neem ik de bus naar battambang met Romy, Vera en Janne!
Tot morgen :)

1. Judith:
    16 november 2017
    Wauw, wat gaaf Nykle!!! ❤️
  2. Wout:
    16 november 2017
    Yesss! Heeel cool! Reisze, kerel! Geniet van je vrije tijd in een zo te horen prachtland! Zwemmen met lichtgevend plankton.. zoo vet!! Enjoy👌🏻😘
  3. Suzanne:
    17 november 2017
    Ik zie je voor me, lichtgevend! Prachtig! Wat mooi om mee te maken! Heerlijk genieten, zo te lezen!
  4. Rogier Lange:
    18 november 2017
    Prachtige naam: Sihanoukville. Ben benieuwd hoeveel mensen er zin die weten in welk land dat ligt. Leuke verhalen Nykle!